ASSALAMUALAIKUM....Salam Perkenalan

Koleksi Jam Tangan peribadi Syair Klasik. Semua jam tangan @ barang-barang antik yang ada di BLOG ini adalah barang yang saya sangat sayangi, karena ianya merupakan koleksi peribadi saya yang telah sekian lama saya kumpul.... Terdapat juga beberapa Koleksi Jam Peribadi yang ingin saya JUAL, berada di folder sebelah kanan Iaitu folder 'UNTUK DI JUAL', jikalau TIDAK ada dalam blog ini dan ada yang Anda minati dalam "hati" Anda, bolehlah terus menghubungi saya ditalian +2010-5353587 @ mengirimkan email ke alamat..syairtimur1809@gmail.com

Monday, December 20, 2010

KOLEKSI BATU PERMATA

inilah koleksi permata yang saya ada setakat ini..kalu nak tahu ilmu mengenal keaslian batu ni..payah lagi dari nak knal leaslian jam..bagi saya la..orang lain tak tahu la..nak kena knal tanah,air,keJernihan batu..makan masa dan pengalaman yang luas dalam mengenal permata khazanah dari bumi ALLAH ini..
ketiga2 batu ini adalah permata zamrud...yang menjadi idola peminat2 batu permata..
yang besar ngn yang 4 segi tu..batu fairuz dari tibet..yang kuning tu mgikut tuan asalnya permata ya'kut..
fairuz dari tibet...
batu aked yaman..keunikan sarung tu macam lambang arab saudi..permata ni hadiah dari tuan sheikh ana dari arzu kinanah
seakan -akan aked madu warnanya
yang ni cincin isteri tercinta batu delima kalu tak silap delima afrika..
dihiasi ngn batu swiss
yang ada orang panggil delima cindai ada yang panggil delima keduduk..made in kemboja..tapi uniknya batu ini..3 warna..merah,putih dan hijau..
unikkan tak batu ni?ni yang buat sayang tak nak jual tu..
batu permata zamrud colambia...dalam 4crt..kuku suasa dihiasi ngn batu swiss
batu ni sangat cantik dan airnya bersih sekali tiada awan..ada yang menawarnya tapi masih sayang nak lepas..payah dapat yang bersih macam nii..
batu fairuz dari tibet..yang tukar ngn seiko ufo..sama2 suka..hehehhe
inilah permata yang aku paling sayang permata zamrud...ada yang kata colambia ada yang kata brazil..apapun serah pada yang pakar...hehhehe...batu ni memang cantik sekali..kejernihan airnya,tanah batu..memang meghairah ..hehhe..berat permata ini kalu tak silap lebih kurang 20crt..susah mau dapat..saiz sebesar ini sekarang...
sarung suasa...
permata zabarjad...saiz sebesar ni sukar ditemui...keunikan batu ini..warna hitam putih merah..
ni bukan retak asal macam tu..
yang ni permata nilam batu ni lebih kurang 40crt lebih..ni antara batu nilam yang aku sayang la..
batu yang bersih...gewang cantik...saiz besar mana mau cari ..hehhehe
yang permata zamrud yang paling besar...yang penah aku lihat...73 crt..ni made in zambia..
batu ni bersih..tapi kejernihan air tak leh lawan 2 biji zamrud kat atas..kalu jernih macam yang diatas ana orang kaya la:kata p.ramlie..hehhehe
zamrud kalu kena pada harganya memang nak lepas..yang ni ada sekali ngn surat...
fairuz iran...logam perak...
tuan2 cuba tgok kalimah apa kat permukaannya..macam lam...lam..ha...kan?yakni..LILLAH..ni lah buktinya pokok2 kayu batu2,haiwan semuanya berzikir..memuji kebesaran ALLAH...sabda NABI S.W.A.:ألابزكرالله مطمئن القلوب

No comments:

Post a Comment

Post a Comment